(Almost) ready for takeoff - Reisverslag uit Gramsbergen, Nederland van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu (Almost) ready for takeoff - Reisverslag uit Gramsbergen, Nederland van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu

(Almost) ready for takeoff

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Augustus 2012 | Nederland, Gramsbergen

Lieve allemaal,

Na een mooi afscheidsfeest van de meiden en vanavond nog met de familie zal de grote reis naar Zuid-Afrika over 2 dagen beginnen.
Zoals de meeste wel wisten was ik al sinds april bezig (via stagebemiddelingsbureau UNSA) met het regelen van een stage plek in Zuid-Afrika. We hebben er weken/maanden niks van gehoord, totdat we eind juli eindelijk bericht kregen dat we geplaatst waren.

Ik ga samen met drie andere van mijn studie stage lopen op de universiteit in Kaapstad (Cape Peninsula University of Technology oftewel CPUT). Hier gaan we 2 2 werken aan een satelliet project. De komende maanden ga ik me bezig houden met het ontwerpen van aerodynamic controls aan de zogeheten ZACUBE 2 satelliet. Hoe en wat de opdracht nou precies inhoud... geen idee, het zal wel loslopen denk ik. Wel moeten we voordat we beginnen aan dit project het 3D CAD design programma SolidWorks onder de knie krijgen; en hier ben ik nu ook heeeeeel druk mee bezig ......... haha.

De laatste paar weken ben ik eigenlijk alleen maar met regelen, regelen en nog eens regelen bezig geweest. Ik heb nog niet echt kunnen genieten van het feit dat ik t/m eind januari in Zuid-Afrika zit (met heerlijk weer!! :p)
Wat wel een beetje jammer is; ik dacht dat het, ondanks de winter daar, nu ook mooi weer is. Ik had allemaal nieuw zomer spul gekocht, maar het blijkt daar momenteel maar 15 graden te zijn haha. Dat wordt dus vrijdag niet aan ons zwembad zitten in de bikini met een lekker drankje.

Donderdag vertrekken we dus vanaf Schiphol om 15.30uur. Daar begint de mooie reis al: we vliegen met de Emirates en met, jawel, de grote A380. Ondanks dat we bij de Emirates (in tegenstelling tot andere maatschappijen) 30 kg mee mogen nemen, zit ik er nu al mooi over. Ik zal dus helaas wat spullen achter moeten laten (en nee lieve vriendinnetjes... jullie spulletjes gaan mee ;) ). Ik kan nu al wel opzien tegen het moment dat ik door de douane loop en iedereen 'achter' laat ........

Mn adres in Kaapstad is:
31 De Grendel Rd
7500 Parow North
Cape Town
(Rep of South Africa)

Verder zal ik niet veel op mn huidige nummer bereikbaar zijn. Zodra ik in Kaapstad ben zal ik daar een simkaart aanschaffen. Dat nummer zien jullie tegen die tijd wel verschijnen.

Hopelijk verloopt de reis goed as donderdag en vrijdag en maak ik daar een onwijs mooie tijd mee!! :)

xx Iris

  • 21 Augustus 2012 - 19:13

    Lotje:

    Ooooh my... ik lees dit verhaaltje al met tranen in de ogen!!
    Hoe moet dat nou strakjes??!?
    Hahah. Nee, ben nog steeds super blij voor je hoor. Maar ik kan ook erg opzien tegen donderdag a.s. ... 't 'hello-goodbye-moment': Iris met haar handbagage onder de arm, steeds achteromkijkend 't douane poortje door... Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

    Hihi.
    Dag poppie!! Kussie!

  • 24 Augustus 2012 - 13:51

    Mama:

    Dag lieve schat ,

    Na een emotioneel afscheid gisteren gaat het idee nu pas een beetje zinken en natuurlijk hopen we dat jij ook een klein beetje tot jezelf bent gekomen. Fijn te weten dat je reis zo goed is verlopen en dat het vliegen met Emirates én de A380 zo'n geweldige ervaring is geweest. Terwijl ik je dit schrijf , zul je nét of bijna zijn aangekomen in het huis , dat zoals we oprecht wensen , spoedig een thuís voor je zal gaan worden.

    Gisteren ging het even mis met het op de verkeerde start-baan staan , maar daardoor heeft het wel een wonderlijk staartje gekregen : we hebben mensen ontmoet uit Dronten die helemaal 'A380-freaks' zijn. Ze hebben er zelfs al mee gevlogen en weten echt alles van de routes , bijzonderheden en technische specificaties. Daarnaast waren ze in het bezit van een geweldig foto-toestel met een enorme tele-lens. Ze hebben voor ons foto's gemaakt , zélfs toen je de bewuste bocht ging maken en we je nog een hele poos door de wolken heen konden zien met de zon als een soort van vuurwerk , al flikkerend, op het toestel. Het was net een ere-rondje speciaal voor jou en ons..!! Gisteravond al hadden we hun mail met de foto's binnen + alle tijden van landen op Dubai Airport . ( hadden we zelf ook al zitten volgen via de computer) Maar toch wel ontzettend sympathiek, toch.?! Moesten ze beloven jouw eerste foto's vanuit Z-A naar hun op te sturen.. Zo blijkt dat er ook zeker nog aardige mensen bestaan.

    We wachten hier met spanning op jouw eerste echte, wat uitgebreide bericht en natuurlijk de eerste foto's vanuit Kaapstad . Maar ga nu eerst maar proberen wat te slapen , meid.! We denken aan je , elke minuut van de dag nu nog...hahaha...en we spreken elkaar gauw. Lieve kussen en knuffies , Papa , Mama en Julian

  • 25 Augustus 2012 - 10:33

    Mama:

    Dag lieverd ,

    Je hebt nu je eerste nacht achter de rug in je nieuwe bedje.. We hopen dat je lekker geslapen hebt en uitgerust wakker bent geworden. Ik heb je gisteren aan de telefoon gesproken en dat voelde goed ; je was opgewekt en gaf aan dat je al allerlei dingen had ondernomen : zélfs al boodschappen had gedaan met jullie reeds aanwezige huur-auto. Voor ons een fijn gevoel dat het allemaal zo vlotjes verloopt. Wij hebben gisteravond de opening van de Feestweek gehad ; iedereen vroeg ons of we al iets van je hadden gehoord. Dus belangstelling voor jou alom. Je moet dan ook de lieve groeten hebben van iedereen en zeggen dat ze je missen als enige jongere die zich zo inzette tijdens de feestweek. Een fijne dag , meisje... xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 7595

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Stage lopen in Kaapstad

Landen bezocht: