11 weken in ZA .. time flies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu 11 weken in ZA .. time flies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu

11 weken in ZA .. time flies

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

En toen waren we de 11 weken gepasseerd...

Na ongeveer 10 braai's en een maand naar het mooie weekend in het Kruger Park verder te zijn, ben ik ook alweer over de helft van mijn verblijf hier. En dat laatste gedeelte snap ik niet echt, want ik heb het gevoel dat ik al die tijd in de maand augustus heb geleefd.
Vooral nu mijn verjaardag er aan komt en daarna Kerst en Oud & Nieuw, zal de tijd nog meer vliegen en voor ik het weet zit ik alweer in het vliegtuig terug naar NL.

Na het Kruger Park weekend hebben we niet zo heeeeel erg veel dingen gedaan meer, want een beetje op de centjes letten hè haha.
De donderdag nadat we uit het Kruger Park kwamen, kwam een vriendin van Jeroen over voor 12 dagen. Ik kon merken dat ik er onbewust 'zat' van was om met de jongens dingen te doen, dus ik was echt blij dat Sem er de komende 12 dagen was (weer meiden dingen doen, zoals POGING doen tot gtst te kijken etc haha).

Een weekje later zijn we met z'n allen naar Kaap de Goede Hoop geweest. Hier is het meest zuid-westelijke puntje van het vasteland van Afrika en daarnaast is hier ook een punt, genaamd Cape Point, waar de Indische en Atlantische oceaan samen komen. Verder is het een heel groot natuurpark met allerlei dieren en boompjes en plantjes. Op de terugweg naar de uitgang kwamen we ook eindelijk bavianen tegen. Deze dieren schijnen best wel gevaarlijk en slim te zijn . Naast ons stond een auto van een vrouw met de ramen open. tjaaa... gewoon te dom. De bavianen zagen het als een uitgelezen kans en sprongen zo de auto in, pakten geld en wilden er niet meer uit. We hebben ons echt kapot gelachen, wat een dom mens haha.
Na Kaap de Goede Hoop zijn we naar Boulders Beach gereden. Dit strand staat bekend om de pinguïns, maar helaas geen pinguin te bekennen. Na wat geklim, geklouter, gekruip en gespring hebben Sem, Jeffrey en ik toch uiteindelijk pinguïns gezien en kwamen ze ineens uit alle hoeken en gaten.

Een paar dagen later hebben we nog gebraaid als een soort afscheidsdiner voor Sem, want de volgende dag vloog ze weer terug naar NL. Dit vond ik best wel jammer + het voelde alsof ik zelf naar huis ging haha, dus dat was best wel raar. Maar goed, Sem ging helaas naar huis (als je dit leest Sem; vond het super gezellig:) !!!!!)

Afgelopen donderdag was mama jarig en had ik een mooie kaart opgestuurd en een mooie bos roze rozen laten bezorgen. Volgens mij was ze hier best wel blij mee. Tot gisteren heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan, beetje genieten van het heerlijk weer hier en vooral druk bezig zijn met het über bruin worden.

Gisteren was dus de bedoeling dat Jeroen en ik gingen duiken in Fish Hoek bij een scheepswrak. Om 9.00u stonden we bij het duikcentre, maar helaas geen duikinstructeur. Bleek een miscommunicatie te zijn en nu is de duik naar de volgende week verplaatst. Ondanks deze tegenvaller hebben we alsnog een leuke dag gehad. We zijn naar een cheetah farm geweest waar we een cheetah hebben geaaid. Deze cheetah, genaamd Joseph, is een bekende. Hij heeft in verschillende films gespeeld, waaronder ook een film met Patrick Swayze in King Solomon's Mines. Verder had dit parkje ook nog wat stokstaartjes, soort vossen met baby's en cheetah welpjes (zooooo schattig) . Na dit park zijn we naar Gordon's Bay en Strand gereden opzoek naar ons eerste mogelijke woonplaats hier. Maar dit hadden we beter niet kunnen doen.... zooooo he, wat was dit mooi. Niet te beschrijven. Pal aan het strand met uitzicht over de Indische Oceaan en alles was zo mooi en chill. Echt zo erg dat we dat destijds hebben afgewezen, want volgens mij had ik hier echt the time of my life gehad.

Ik denk dat deze dingen wel beetje de dingen zijn wat ik afgelopen 4 weken gezien heb. Verder staat op het programma nog steeds shark cage diving, dus dat zou binnenkort ook wel is gaan gebeuren denk ik.

Dan nog even wat stage gepraat; veel mensen vragen mij of ik wel wat doe hier. Ja, dat doe ik echt wel ;) Ik praat er alleen niet over op deze site omdat ik het niet echt een leuk/boeiend iets vind om te vertellen .
Maar op stage gaat prima. Jeffrey en ik zijn druk bezig met het ontwerpen van de satelliet onderdelen. Ook hier is het einde alweer bijna van in zicht. Eind november moet ons product klaar zijn en dan gaan we in december alles testen, documenteren en evalueren.

Nou dit was het weer voor deze maand denk ik haha. Ik had gedacht dat ik wel om de 2 (max. 3) weken iets zou schrijven, maar dat valt tot nu toe tegen haha.

Liefs Iris vanuit het heerlijke warme Kaapstad waar het weer alsmaar beter wordt ;)

  • 06 November 2012 - 17:41

    Henriette:

    en ik ben nog steeds heus niet jaloers...oke heus wel! IK WIL TERUG!

    Geniet er nog even van meid! voor je het weet ben je terug:(

  • 06 November 2012 - 18:50

    Semmelot:

    Super om te lezen!

  • 07 November 2012 - 08:57

    Mamsie:

    Hi meid , dat was weer een mooie verslag om te lezen. Natuurlijk waren we hier al van alles op de hoogte , maar toch ook weer leuk om het in 'verslag-vorm' te kunnen lezen. En dan maandag de 12e november nog ship-wreck-diving : ik houd mijn hart vast eerlijk gezegd.! Want het mag dan wel zónder PADI-course mogen , maar vind het toch best eng eigenlijk. Maar goed : het staat nog niet in vergelijk met wat je dus nog steeds van plan bent te gaan doen : shark-cave-diving..!!! Vertel me maar niet wanneer je dit gaat doen , maar zeg het me maar wanneer je het achter de rug hebt ..:-)

    Ja ; je bent nu over de helft. Voor jouzelf is het dus allemaal heel snel gegaan , maar ik ga nu echt aftellen.!! Maar je zult ZA absoluut nog gaan missen ; dat geloof ik zeker. Ze moeten je straks onder dwang de grens overzetten en dan vlug het hek dichtdoen..:-) Terwijl ik hier alvast de poort op een kiertje ga zetten om hem straks op 19 Januari open te góóien..!!! Het moment dat je de 19e door de schuifdeur van de Aankomsthal komt , heb ik zelfs nú al vele malen in gedachten beleefd

    Ook fijn dat je het nog even over je studie-project hebt; hebben we allemaal toch het idee dat je daar bent om nog íets 'uit te voeren'...:-)

    Dag lieve meid , we spreken elkaar weer. xxx je Mamsie

  • 08 November 2012 - 14:01

    Aafje:

    Hey Iris

    Ja ook ik lees jouw berichtjes en van die van Dennis. Erg leuk om elke keer weer de verhalen te lezen, zie wel foto's van Jeff en hoor ook wel wat jullie allemaal doen maar dit is toch net iets anders..
    En moeder van Iris ,ook ik ben aan het aftellen. Aan de ene kant gaat het snel maar 5 maanden is toch best lang.Ben alleen bang dat als jullie weer terug zijn je het mooie weer gaat missen (spreek uit eigen ervaring en wij waren dan maar 6 weken daar)
    Heel veel plezier nog ,ook met shark diving,ik zie de foto's wel weer voorbij komen op FB.

    Groetjes Aafje van de Braak


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 7593

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Stage lopen in Kaapstad

Landen bezocht: