Duiken, Dubai, B-Day en nog genoeg te doen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu Duiken, Dubai, B-Day en nog genoeg te doen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu

Duiken, Dubai, B-Day en nog genoeg te doen

Blijf op de hoogte en volg Iris

29 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lezers,

Het is weer tijd voor een nieuw verslagje vanuit het zuidelijke halfrond.
Ongeveer 3 weken geleden ben ik wezen shipwreck diven in de buurt van Simons Town. Echt een super leuke ervaring.
Rond uurtje of 10 werden we verwacht bij het duikcentrum, waar we alle spullen moesten ophalen/passen etc.. Nadat alle spullen compleet waren, zijn we richting Simons Town gereden (30 min rijden ongeveer). Het wrak lag echt langs de weg, waardoor je met al je spul eerst de weg moest oversteken, vervolgens over een muurtje moest, daarna over het spoorlijn en tot slot nog over rotsen moest klauteren (en dat met zéér zware duikspullen haha).
Na ongeveer 10 min in het water te hebben gedobberd, lieten we de lucht uit onze vesten lopen, zodat we naar de bodem zouden zakken. Pff.. wat is dat wennen zeg, doordat mondstuk ding te ademen. Raakte lichtelijk in paniek in het begin haha. Na verloop van tijd ging het ademen wel beter en doken we richting het wrak, waar we voor ongeveer 15min hebben gedoken. Hier heb ik een haaitje gezien (catshark) en Gerrit van Spongebob haha .. een grote slak dus.
Helaas was het niet zo mooi als Egypte, maar het was zeker de moeite waard om dit een keer te hebben meegemaakt :)!

Afgelopen zaterdag was mijn verjaardag en dat was toch wel een beetje raar. Ten eerste was het weken mooi weer en op mijn verjaardag regen en wind en 15 graden grrrrr... haha. En ten tweede was het raar dat mn ouders, familie en vrienden er niet waren (is eigenlijk een 'ten eerste' :p ). De vrijdag voor mn verjaardag ben ik wezen braaien met mijn lieve huisgenoten en daarna lekker feestje vieren met alle benodigde drankjes. Gelukkig was er heeeeel lief huisgenootjel aanwezig genaamd Jeffrey om iets te 'organiseren'. 10 min voordat het 12uur werd moest ik naar mijn kamer toe. Toen het 12uur was werd er gebeld vanuit NL (paps en mams). Dit was wel erg raar, want Julian was op dat moment voor het eerst nog niet jarig, die kon ik een uur later bellen haha. Toen ik had opgehangen werd ik naar buiten begeleid en stonden mn huisgenoten daar Happy BDay te zingen en lag het zwembad vol met allemaaaaaal ballonnen. Even later kwam Jeffrey met zn eigen gemaakte cake/taart met mijn naam en leeftijd in kaarsjes naar maar toe om het uit te blazen.. Jaa dit was echt een super leuke verassing!!!!! Vervolgens heb ik mijn kadootjes uitgepakt, waaronder een mooie roze mini speaker, pepernoten en chocolade letter en een pakketje van mijn ouders. hiermee heb ik gewacht tot de volgende dag en heb ik het opengemaakt samen met papa en mama via Skype haha. Hier zaten ook allemaal leuke dingetjes in, zoals een kerstboompje, kerstslinger, kussentje, haardingen en waxine lichtjes :). De zaterdag zelf heb ik vrij weinig gedaan. Einde van de middag zijn we met helft van het huis naar Mzoli's gegaan (braai restaurant in een township). Al met al heb ik echt een leuke verjaardag gehad en ik wil ook iedereen bedanken voor de felicitaties en de kaartjes !!

Dan nog even wat anders.. Zoals de meesten waarschijnlijk al wel weten vertrekken Jeffrey en ik 4 dagen eerder uit Kaapstad (mimimi). En nee.... niet om eerder naar NL te gaan. Omdat we met de Emirates vliegen en een stop hebben in Dubai, was het eigenlijk een uitgelezen kans om Dubai te gaan bekijken. En dat gaan we dus doen :) Dinsdag 15 januari vertrekken we uit Kaapstad en komen dan de 16e om 1.20 uur aan in Dubai. Woensdags is het de bedoeling om 's werelds grootste gebouw te gaan beklimmen.. nee grapje, lekker met de lift. Daarna gaan we naar 1 van de grootste winkelcentra van de wereld: Dubai Mall.Hier is tevens ook gelijk de 1 na grootste aquarium van de wereld (jaja Dubai wil in alles overtreffen haha).
De dag erna, donderdag, gaan we naar één van mijn dromen toe waarvan ik dacht dat ik er nooit zou komen; Atlantis The Palm Hotel... dit is zo'n super mooi hotel en is ook nog is op de palm eilanden gebouwd. Daarnaast heeft het ook een gigantisch groot aquapark waar ik ook vaak filmpjes van op YouTube heb bekeken om mezelf lekker te maken. En nu is het eindelijk zo ver; Jeffrey en ik gaan naar dit waterpark toe :).
Vrijdags gaan we een paar uur skiën in (wederom) éen van swerelds grootste indoor ski resorts. En ook dit stond op mijn 'wil-ik-super-graag-zien' lijstje en gaat nu ook eindelijk gebeuren. Ons laatste activiteit in Dubai word een super grote fonteinen show met licht en muziek. En jullie raden het misschien al... dit staat ook op hetzelfde lijstje haha ;)
Ik kan echt niet wachten om naar Dubai te gaan, maar aan de andere kant is het ook heel erg dubbel. Ik kijk hier naar uit, maar het betekent dan wel dat mijn avontuur in Zuid Afrika er tegen die tijd op zit dan.

Verder moeten we nog steeds gaan shark cage diven; dit zal waarschijnlijk plaats vinden 1 a 2 weken voordat we hier vertrekken. Daarnaast moeten we nog naar Robbeneiland, ben ik nog steeds de Tafelberg niet op geweest en moeten we nog naar een echte wijnboerderij om wijn te proeven. Genoeg te doen nog dus.

De laatste paar dagen heb ik het besef dat het vertrek steeds dichter bij komt, ookal is het iets minder dan 2 maand nog. Vooral het idee dat je hier mensen achterlaat die je waarschijnlijk nooit meer ziet vind ik erg moeilijk. Ik moet hier momenteel nog maar niet teveel over nadenken en nog even lekker genieten, want voor ik het weet zijn de 7 weken alweer om :)!

xxx Iris

  • 29 November 2012 - 21:38

    Jeffrey:

    Hell yeah, We're going to Dubai. Gelukkig vond je je verjaardag leuk en die speaker werkt volgens mij aardig goed, want ik hoor elke avond dikke muziek :P.

  • 30 November 2012 - 00:00

    Papa:

    Hallo lieve meid,

    Na dit mooie reisverslag van jou met al je belevenissen daar in het hopelijk weer warme Zuid Afrika, hier een berichtje uit het toch wel koude Nederland. De tijd van Sinterklaas is aangebroken en Kerst staat ook al weer voor de deur, de sfeer in de winkels..en ook hier thuis (we zijn er altijd vroeg bij) is al goed merkbaar en vooral zichtbaar! Voordat jij het weet, sta je straks op 25 december te puffen op het strand rondom de kerstboom! Raar idee om a.h.w. in de zomer kerst te vieren...maar uniek voor jullie om dit ook eens mee te maken, toch? En er wordt vast wel weer gebraaid, terwijl wij hier aan het kerstdiner zitten met de goede kerstgedachte erbij, zodat we op afstand toch dichtbij elkaar mogen zijn..ook al missen we je! Fijn dat je toch nog van je verjaardag hebt kunnen genieten en je hebt gezien en gehoord hoe we met elkaar hier thuis voor jou 'Lang zal ze leven' hebben gezongen. Dan is skypen toch ideaal en ben je er toch een beetje bij geweest en wij bij jou! Nou, Iris, Jeffrey en de (Afrikaanse) medebewoners hebben je echt op een leuke manier verrast op je verjaardag..tof van ze, hoor! Geeft je toch een gevoel van samenhorigheid met elkaar! Uiteindelijk ben je van elkaar min of meer afhankelijk en de jongens passen goed op je!
    Ja, de tijd begint nu op te schieten.. Na al het moois, wat jullie hebben gedaan en met als extraatje Dubai in het vooruitzicht, nu toch de komende weken goed gaan genieten van Zuid Afrika en alles wat je nog gaat ondernemen! Neem alle belevenissen goed in je op, want het is idd. 'once in a life-time'..alhoewel je weet het maar nooit nu je de smaak te pakken hebt gekregen, maar dan liever wel dichterbij zodat we je makkelijker kunnen op zoeken om je even te kunnen zien in levende lijve en te voelen. En wat zie je er trouwens mooi uit, met je nieuwe hairlook! Prachtig meid, staat je super, die lichtere haarlokken! En jullie studieproject is straks ook al bijna afgerond, nu nog de lancering van de mini satellieten..en na zo'n 'heavy' opdracht lekker nog een paar weken genieten van zon, strand zee en alle andere leuke dingen die nog op je pad mogen komen tijdens deze studie-(vakantie)-reis. Wat zal het straks weer wennen geblazen zijn om hier in het koude Kikkerlandje de draad weer op te pakken...nog maar niet aan denken, toch?!!
    Enjoy your time! Liefs, Papa.

  • 30 November 2012 - 12:29

    Tante Stien:

    Wat heb je het allemaal weer mooi geschreven en nog een mooi voor uit zicht wat je nog
    gaat doen.Geniet er van dikke knuffel groetjes

  • 01 December 2012 - 11:06

    Semster:

    Jeff is echt een drollie!
    Leuk om te lezen! En ik ben erg blij met jouw 15graden! Haha, sorry:P
    Wel beetje schandalig dat je NOG NIET op de tabelberg bent geweest! PAK EEN LIFT!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 7593

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Stage lopen in Kaapstad

Landen bezocht: