Alweer 2 weken (zon) hier - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken (zon) hier - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken (zon) hier

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Ik zag dat het alweer bijna 2 weken is geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb, dus het werd tijd om weer wat te schrijven vanuit het zonovergoten Kaapstad. Vandaag zijn we ook precies 2 weken geleden vertrokken en moet zeggen dat het soms voelt alsof ik er al 2 maanden zit. Alles went hier best wel snel, zo ook het links rijden hier. Ik was maandag GTST aan het kijken en toen vond ik het gewoon raar dat het stuur links zat en er rechts gereden werd.

Maar goed, de afgelopen 2 weken hebben we al wat dingen bekeken. Het eerste weekend (zaterdags) zijn we met z'n allen naar Waterfront geweest. Toeristisch plekje met restaurantjes, haventje en een winkelcentrum. Hier hebben we ook een beetje geinformeerd naar shark cage diving; dit willen we waarschijnlijk deze maand nog gaan doen. winkelcentra hebben ze hier genoeg van; de eerste paar dagen/week zijn we elke dag in een winkelcentra geweest (om boodschappen te doen, pff -_- ) en constant ontdekte we een nieuwe. Het lijkt wel alsof hier een norm gesteld is dat er binnen een straal van 5 min. één heeeele grote winkelcentrum moet zitten.

Maandag 27 augustus begon ons eerste stage dag; allemaal best spannend.. We zijn nu bijna 2 stage weken verder en ook hier begin ik al langzaam aan te wennen. We werken voor een programma wat gesubsidieerd wordt door de overheid hier om kleine satellieten (zogeheten CubeSats) te ontwikkelen, wat dus op de universiteit (CPUT) wordt ontwikkeld. Momenteel zijn de mensen hier druk bezig om de satelliet naar het Nederlands bedrijf ISIS te krijgen om hier wat checks te doen en vervolgens wordt het in de behuizing voor lancering geplaatst wat dit bedrijf voor deze satellieten heeft ontwikkeld.Vanuit Delft gaat de satelliet naar Rusland om het te lanceren in november. Wij zijn bezig met het ontwerpen van de aerodynamische controls voor deze satelliet (wat overigens niet gelanceerd gaat worden :P ). Ondanks dat dit een andere 'richting' is van wat ik studeer, vind ik het wel heel erg interessant ..

Afgelopen weekend zijn we naar Camp's Bay geweest. Een erg mooi, bekend en toeristisch strand achter de Tafelberg. Vanaf hier kun je ook de '12 Apostelen' zien; dit zijn 12 bergpunten van de Tafelberg. Ik ben toen ook voor het eerst met de voeten in de Atlantische Oceaan geweest, was lekker koud haha en de eerste zeehond in het wild hebben we ook gespot. Verder zijn we daar een beetje wezen rondrijden, want het was heerlijk weer. Overigens is het weer hier de afgelopen dagen erg lekker. Strak blauwe lucht, temperatuur van tussen 17-24 graden en zodra je in de zon zit is het echt heeeerlijk; belooft nog wat voor de zomer straks :). Zondags ben ik wezen chillen bij ons zwembad hier en is mijn witte velletje gelukkig een beetje verkleurd haha.

Gisteren hadden we French Day, omdat de afdeling waar wij op werken samenwerkt met Frankrijk en dit vieren ze blijkbaar :p . Na onze stage dag werden uitgenodigd bij de cocktail party van deze Franse dag. Gratis drinken en eten... en aangezien we Nederlanders en ook nog is studenten zijn, zijn we hier uiteraard naar toe gegaan en hebben we ons goed vol gegeten (scheelde weer koken :p )

Klein dompertje van deze week; we wilden afgelopen zondag avond een ticket boeken naar Johannesburg, omdat we in oktober een studentenweekend in het Kruger Park hebben. Ik was mijn rekening even aan het checken en toen zag ik dat mijn creditcard ineens vet veel van mijn rekening had afgeschreven. Dus ik even kijken wat ik met mijn creditcard had uitgegeven en toen zag ik drietal transacties er tussen staan (totaal van 650 euro) vanuit Engeland die ik zelf niet gemaakt had. 1 transactie was van een hotel/resort a 450 euro, 1 van een auto huren en de andere op een luchthaven (theater tickets, eten en drinken). Diegene heeft een leuke vakantie zo te zien. Dus ja, ik ben geskimd, dit was wel even heel erg balen. Heb gelijk mijn kaart geblokkeerd en de volgende dag de bank gebeld. Die man vertelde dat die zondag avond nog een transactie gemaakt was (680 euro) , maar die was geweigerd :). Dit is gelukkig niet hier in Zuid-Afrika gebeurt, maar gewoon in NL ergens, aangezien de eerste transactie al eind juli was gemaakt.

Ondanks dit, we vermaken ons hier erg goed. Mensen zijn aardig, stage bevalt goed, weer is super en het huis is heerlijk ;)!

xxx

  • 06 September 2012 - 18:28

    Mama:

    Heeee meissie , zet eens even een stel nieuwe foto's hier op..!!!! We smachten er naar. xxx mama

    PS Zal je straks de Rabo-brief inscannen en toesturen . Zsm invullen en weer retour scannen. Doeidoei

  • 06 September 2012 - 20:54

    Lot:

    Waaaaah! 2 weken alweer! 'T schiet al mooi op, haha haha. Heb je gelukkig al regelmatig kunnen spreken en ben super blij dat 't zo goed geet! Mis oe wel heurr! Ben niet eens naar de feestweek geweest, hoeft/kan ja ook niet zonder oe!!
    Dikke smak, kallum an!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 7594

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Stage lopen in Kaapstad

Landen bezocht: