Toerist uithangen, rugby en maar braaien! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu Toerist uithangen, rugby en maar braaien! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Prinsen - WaarBenJij.nu

Toerist uithangen, rugby en maar braaien!

Blijf op de hoogte en volg Iris

25 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve lezers,

Weer is even een berichtje vanuit Zuid Afrika. Ik zit hier nu alweer ruim 4 weken en de tijd vliegt! In het begin had ik het gevoel dat ik er al 2 maanden zat, maar de tijd gaat nu echt hard.

Twee weken geleden zijn we met z'n vieren de toerist wezen uithangen. Er rijden hier van die Engelse rode tourbussen rond die je langs alle hoogtepunten van Kaapstad brengt. We hadden een 2-daagse ticket gekocht waarbij wij ook een gratis wijntour kregen. De eerste dag hebben we de route door Kaapstad genomen, maar we hadden zelf ook al aardig wat bekeken dus eigenlijk was er niks nieuws aan. Aangezien dat weekend super mooi weer was zijn Jeffrey en ik er maar bij Camps Bay (wéééér, haha) uit gegaan en lekker op het strand gaan liggen.
De volgende dag hebben wij de andere route genomen + de wijntour. Tijdens deze tour zijn we bij 1 wijnboerderij wijn wezen proeven; of ik het nou echt lekker vond .. geen idee. Ik heb liever de Spätlese van de Aldi denk ik + dat het ook nog is veel goedkoper is haha.

Afgelopen weekend hadden we ook een volgepland weekendje. Vrijdag avond zijn we eerst naar de film Ted geweest (echt een geweldige film!!:D). De prijzen hier zijn wel even wat anders dan in NL; voor maar 3 euro kun je hier naar de bios.
Zaterdag zijn we eerst naar een markt geweest : Green Market. Ik ben al een tijdje opzoek naar een I love Cape Town trui, dus ik had volste vertrouwen hier één te vinden. Maar nee... er stonden wel 30 a 40 kraampjes daar en ze hadden allemaal dezelfde dingen, namelijk Afrikaanse rommel (tekeningen, beeldjes, rare jurken etc). Dus ik moet nog even verder opzoek. Smiddags zijn we naar een rugby stadion geweest om een wedstrijd te bekijken van de Western Province. Best leuk om te zien hoe ze lopen te beuken tegen elkaar en daarnaast ook leuk dat we een keer een wedstrijd hebben gezien van dé sport hier in Zuid Afrika.
Gisteren waren we een dagje vrij van stage, omdat het een nationale feeestdag was (Heritage day). Deze dag wordt ook gezien als de nationale braai dag. Op deze dag gaat iedereen braaien met familie, vrienden en noem maar op. Ik zelf ben naar een festival geweest bij het WK stadion. Voor 8 euro kreeg je een gratis drankje, braai worst en een salade. Daarnaast kwamen er ook bekende artiesten van hier optreden, dus het voelde een beetje als het Bevrijdingsfestival. De 'grootste' act was van Jack Parow die een pet op heeft van 1 meter lang bijna.. ja, dit was een erg leuk optreden. Na dit festival zijn we naar huis gegaan en bij aankomst waren mijn huisgenoten ook nog steeds aan het braaien; dus we zijn toen maar verder gaan braaien en feesten thuis. En jullie raden nooit wat we morgen gaan doen; wéér braaien hier.

Dan nog even wat algemene dingetjes;
- mijn mobiele nummer hier is: +27748596205 ik ben op mijn NL nummer sowieso niet meer bereikbaar, behalve via whatsapp. Maar aangezien het internet hier ongelooflijk traag en klote is, ben ik ook op whatsapp niet altijd bereikbaar.
- Over 2,5 week gaan we al naar het Kruger Park toe. Ik kan niet wachten totdat het 12 oktober is.
- ik mis de Nederlandse kaas
- het weer wordt hier steeds beter, alhoewel de laatste paar dagen wel op NL leek. Daarnaast verandert het weer ook erg snel; De ene dag is het 25 graden en de volgende dag ineens 13.
- gtst kan ik hier ook niet (goed) kijken (vanwege het internet)
- en als laatste: ik mis een bank waar ik lekker op kan liggen met mn dekentje als het buiten rot weer/herfst is haha.

Nou dat was het weer voor deze keer! :)

xxx uit Kaapstad

  • 25 September 2012 - 19:42

    Melonie:

    heee meid!
    wat super leuk om weer te lezen! jammer van je I love cape town trui.. maja die vind je vast nog wel ergens! en ander maar gewoon in Nederland bestellen via internet ofzo haha.

    leuk om te lezen dat je je vermaakt en als je weer terug bent aan we een keer met zn alleen op de bank met een dekentje blokjes kaas eten en gtst (terug) kijken!
    soort van marathon gtst kijken zodat jij weer bij bent haha.

    lieve iris vermaakt je nog maar lekker!
    xxx

  • 25 September 2012 - 20:25

    Pauline:

    Lieve Iris,

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal uitspookt daar :)
    Het klinkt allemaal erg goed!
    Ik wacht je volgende verhaaltje af en ben benieuwd naar je ervaringen in het Kruger Park!

    Geniet ervan!

    Kus

  • 25 September 2012 - 20:57

    Mama:

    ....en een moeder zou géén moeder zijn wanneer ze nu níet zo vragen : " En hoe gaat het nu eigenlijk op de Universiteit en je verslagen..?" :-)

  • 25 September 2012 - 20:58

    Iris Prinsen:

    dankje meiden !! :)

    en ja, ik ben in om dan gtst te kijken met KAAS!. zo vervelend dat het hier niet goed kan... :(

    xx

  • 25 September 2012 - 23:10

    Papa:

    Dag lieve meid,

    Net via skype met elkaar bij gepraat. Ik vroeg je nog voordat ik jouw laatste ervaringen kon lezen op deze site wat je nu zo al mist als je alleen op je kamer zit in dat verre Kaapstad? (denkend misschien aan je gezellige 'appartementje' in Diemen, met de herfst hier in aantocht..)...Je lekkere bankje dus! Kan ik me ook zo voorstellen lekker bank-hangen met je roze dekentje over je heen, toch? En die kaas, moeten we je maar een stuk opsturen..(misschien best mogelijk, is toch vaak vacuüm verpakt, dus wie weet???).

    Je braait er wat af daar, zeg..natuurlijk ook een stuk gezelligheid met elkaar. Straks met de kerst op het strand zal het kerstmenu ook wel heel verrassend zijn..BRAAIEN!!
    Dat je de katten, Sheba en Blues mist, kan ik me wat bij voorstellen. Lekker wat te knuffelen hebben en lekker ze bij jou laten spinnen op het roze dekentje! Ik heb nog een poging gedaan om Sheba via de skype te teleporteren naar Kaapstad. Helaas is dat (gelukkig) nog niet mogelijk. Schiet me te binnen, misschien dat je straks in het Krugerpark nog een klein welpje mee mag nemen...? Anders, Iris lieve meid, zijn er vast nog wel knuffels te koop in het Krugerpark (je moet toch immers een 'souvenir' meenemen).

    Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar deze excursie, zeg maar gewoon bijzondere reis! Zal een hele ervaring voor jou/jullie zijn.
    Net wat mama al schrijft zitten jullie niet voor niets daar en ik begrijp dat je binnenkort dus een eerste verslag moet afleveren. Dat zal wel goed komen, denk ik maar. Nou, we zijn weer op de hoogte met al je reiservaringen en vooral je braai-belevenissen! Een ieder de groeten daar en fijn dat je het naar de zin hebt en je in principe niet zozeer verveelt of teveel mijmert over Nederland. Je houdt je daar goed staande, ook al lijkt het voor ons al langer dan ruim een maand dat je nu weg bent.

    Blijft goed en lekker genieten van de dingen die je daar om je heen ziet en nog gaat beleven én leg vooral alles goed vast in je interne geheugen! Nou, meid succes met alles daar en tot horens! Xxxx Papa.

  • 26 September 2012 - 12:58

    Karlien:

    Wauw Iris, echt superleuk om te lezen over je avonturen en dat je je zo goed vermaakt! Krijg er zelf alweer reiskriebels van haha.

    Alleen wel jammer van de kaas en GTST maar goed, dat kan je de rest van je leven in NL gewoon weer eten en kijken. Nu lekker genieten daar!!

    Lekker blijven schrijven, je schrijft ook heel leuk trouwens, leest lekker makkelijk weg :)

    Liefs en dikke kus!

  • 26 September 2012 - 18:56

    Marjolein:

    Hoi meis,

    Fijn om te lezen dat je het daar naar je zin hebt! Wat een ontzettend leuke fotos en reisverslagen. Zo blijf ik ook een beetje op de hoogte hoe je het daar hebt :)

    Ik pas goed op je huisje hoor. Heb bevalt echt super goed. De eerste week een beetje overlast van schreeuwende buitenlanders, af en toe gaat er een keer knalharde muziek aan, haha maar nu is het rustig. Vorige week een overval door de politie op de derde verdieping (onder de buren van benjamin en zn vriendin?). Het bankje ligt prima, haha ik lig er (met kleedje!) elke avond op om gtst te kijken. hihi.

    Ik blijf je verslagen lezen, vind het erg leuk!
    Heel veel plezier en succes nog.

    Liefs Marjolein

  • 11 Oktober 2012 - 16:20

    Papa:

    Hallo lieve meid,

    Nog één (kort) nachtje en dan het vliegtuig in naar de (criminele) stad Johannesburg...gelukkig alleen maar als uitvalsbasis naar het Paul Krugerpark! Het safari-avontuur tegemoet! Bij deze willen mama, Julian en ik je alvast een hele goede vlucht en verder een goede reis toewensen. Met name als jullie met de auto nog een heel aantal uren moet rijden om het P.K.-park te bereiken. Doe voorzichtig aan én gelukkig kunnen jullie bij toerbeurt het stuur overnemen...als de één moe/slaperig dreigt te worden! GENIET van deze bijzondere reis en het verblijf in het P.K.-park! Vast en zeker hét HOOGTEPUNT van jullie verblijf in Zuid Afrika!!
    En denk eraan, we hadden afgesproken dat je een klein 'welpje' mee zou nemen, waarmee je in Kaapstad kunt knuffelen, nu je Sheba en Blues zo mist!! In ieder geval je moet natuurlijk de 'poezengroeten' doen aan hun familie in het P.K. park. Nou, lieve Iris geniet met elkaar van al het moois dat de natuur jullie daar biedt en leg alle indrukken goed vast. We zijn benieuwd naar je reisverslag, de foto's en vast ook wel een filmpje van deze bijzondere safari-tour! Veel liefs van ons hier, xxxx Papa.

  • 11 Oktober 2012 - 17:36

    Mama:

    Dag poezen-snoettie..:-) ,

    Ook hier even een mailtje van mijn kant. Inderdaad nog maar één heel kort nachtje slapen en dan zal het toch gebeuren : jouw 'ari-gaat-op-safari- tocht'..!! Ik hoop dat het weer een beetje mee zit en dat je in de luxueuze Lodge daar ook gebruik kunt maken van het heerlijke zwembad... En ik hoop ook dat je 'ze' allemaal tegen gaat komen : de beruchte en beroemde "big five"..Maar pas op , meid : geen olifanten aaien , nijlpaarden plagen , leeuwen knuffelen , krokodillen voeren en neushoorns opjagen , he..? Maar even zonder dollen ; pas goed op jezelf in eerste instantie , maar ook op al je spullen...!! Ogen van voren en van achteren , zowel in Johannesburg , onderweg náár P.K.- park als wel ín het park en je Lodge.! En alles graag uitgebreid filmen en fotograferen s.v.p. voor jouzelf , maar ook voor ons. Heel veel plezier lieverd en maak er onvergetelijke dagen van met ónuitwisbare indrukken..!!! Dag, dag en we spreken elkaar wanneer je weer terug bent. Lieve xxx-jes , Mama

  • 14 Oktober 2012 - 12:55

    Mama:

    Dag meissie ,

    Terwijl jij , zoals je even sms-te gisteren, vanmorgen vroeg om 5.30 uur alweer moest vertrekken voor je 2e safari-dag , alvast van mij en berichtje op jouw site. We hebben ons voor het eerst sinds je vertrek echt zorgen om je gemaakt , meid. Wat een stelletje 'nono's ' zijn jullie eigenlijk om een andere route te nemen dan de tol-weg ( €10,- besparen was het echt toch niet waard !!??) voor de 600 km rijden vanaf Johannesburg naar het Krugerpark..!! Met een knip-gat in de weg die 2 lekke banden veroorzaakte, waardoor jullie 3 uur moesten wachten op vervangend vervoer , het links-rijden op een 4-baans weg zónder géén énkele afscheiding tussen alle rijstroken én ook nog eens getuige te zijn geweest van een heel ernstig ongeluk waarbij de lijken links en rechts lagen , waren we toch s'avonds om 23.30 uur wel heel erg blij een sms van je te krijgen met het bericht dat jullie waren aangekomen op het overnachtings-adres in het Kruger-park..!! En dat terwijl jullie daar al om ongeveer17.00 uur verwacht werden. Dat was voor jullie vanzelfsprekend heel erg spannend en super vermoeiend , maar voor ons was het zenuwslopend !! Maar zoals je ons gisteren liet weten dat jullie het er práchtig en indrukwekkend vinden , maakt dan gelukkig weer een hoop goed. We zijn zo benieuwd naar de eerste foto's van je ; jammer dat je je Blackberry expres thuis in Kaapstad hebt gelaten en het nu met een goedkoop reserve-telefoontje moet doen; geen Whatsapps voor de handige en goedkope communicatie en wat foto's alvast ; we hadden graag alvast mee willen genieten. Maar we wachten geduldig af , meid. We hopen dat deze Safari-dag jullie net zoveel moois brengt als die van gisteren, maar ook dat jullie PLEASE besluiten terug te gaan over de tólweg naar het vliegveld van Johannesburg !! We verheugen ons óp , en zullen opgelucht zijn, om weer met je te kunnen Skypen vanuit Kaapstad. Dag lieverd , tot gauw sprekens Mama

  • 16 Oktober 2012 - 19:39

    Ilona:

    Heee meis,

    Leuk om te kunnen lezen wat je daar allemaal doet
    en natuurlijk om te horen dat je het naar je zin hebt! :)
    Las op facebook al dat het Kruger Park geweldig was,
    veel wilde dieren enz gezien? Niet zoals je in NL in de dierenpark zou zien, haha!
    Hoe is het weer daar nu? tis daar nu toch zomer of heb ik dat mis? :P

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal, geniet van alles wat je meemaakt!
    (nja van de leuke dingen dan, je moeders verhaal lezende)

    Kuss'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 7593

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Stage lopen in Kaapstad

Landen bezocht: